دیسکوگرافی

فروش مجموعه آلبوم های موسیقی

دیسکوگرافی

فروش مجموعه آلبوم های موسیقی

دیسکوگرافی Axiom of Choice



۱ سی‌دی
قیمت : ۱۵۰۰ تومان


مجموعه آلبوم های گروه تلفیقی سنتی ایرانی Axiom of Choice


سبک :


persian, world, world fusion, iranian, middle eastern


لیست آلبوم های در این مجموعه :



Axiom of Choice – [Beyond Denial]

Axiom of Choice – [Niya Yesh]

Unfolding





هنرمندان مشابه :

Niyaz
Hossein Alizadeh
Shahram Nazeri
Vas
Mamak Khadem





مقاله های مرتبط :



Axiom of Choice


Axiom of Choice به معنی اصل گزینش،نام گروه موسیقی است مهاجر ومقیم آمریکا با رهبری رامین ترکیان و صدای مامک خادم. سبک اونها ریشه در موسیقی سنتی ایرانی داره اما استفاده از سازهای غربی و شرقی و ترکیب نواهای مختلف کشور های دیگه به موسیقی اونها طنینی جهانی بخشیده

این گروه تا به حال سه آلبوم منتشر کردن: فرای انکار – نیایش و گشایش. در سفری که به ایران داشتن، مامک خادم در کنار فعالیت های دیگه اش به آموزش موسیقی پرداخت و رامین ترکیان هم از این فرصت استفاده کرد تا با هنرمندان دیگه آشنا بشه و پل ارتباطی محکمتری با ایران و فضای هنری اش برقرار کنه.

یکی از آرزوهای این دو نفر همیشه این بوده که در ایران کنسرت اجرا کنن که البته اینکار مستلزم تغییراتی در نحوه اجراست. از اونجایی که خواننده اصلی این گروه یک زنه، محدودیت هایی رو باید در نظر گرفت

مامک خادم که خواننده اصلی گروهه و با ظرافت خاصی صداش رو با تمام این ترکیب ها تغییر می ده، اعتقاد داره که اگر گروه مجبور به خود سانسوری بشه و هویت خودش رو از دست بده، کنسرتی نخواهند داشت.

در عین حال به عقیده رامین ترکیان هر محدودیتی یک خلاقیتی هم به همراه میاره. اینه که شاید بشه با همخوانی این محدودیت رو رفع کرد و در عین ارائه کاری متفاوت، هویت این گروه رو هم حفظ کرد

تغییرات در نحوه اجرا، خواسته این گروهه. همونطور که طی ده – دوازده سال گذشته موسیقیشون در حال تغییر بوده، از نحوه کار گرفته تا نوازندگان و سازها و در هر آلبوم با نوع جدیدی از کار این گروه آشنا می شیم.

رامین ترکیان در مورد سبک موسیقی این گروه گفت: ” موسیقی ما در درجه اول موسیقی ایرانیه، موسیقی ایرانی مهاجره. این برای ما خیلی اهمیت داره. چون ما سالهاست که خارج از ایران زندگی می کنیم و خواه ناخواه گوشمون به انواع موسیقی عادت کرده. ما سعی کردیم با استفاده از دستگاه های ایرانی ولی خارج از اون چارچوب کار کنیم برای همین کارمون متفاوت به نظر می رسه

نام این گروه، اصل گزینش(Axiom of Choice)، یک عبارت در ریاضیات است و دلیل انتخاب این اسم رو رامین ترکیان این طور توضیح داد: ” در دنیای ریاضی که همه چیز باید با دلیل و منطق توجیه بشه، یک چیز نیاز به توجیه ندارد آنهم عناصی است که انتخاب می کنیم، ما هم به این دلیل که از گوشه های موسیقی دستگاهی ایران، به روش خودمون استفاده کردیم، میخواستیم که همه بدونند این انتخاب آگاهانه بوده و حق هر هنرمنده”



معرفی گروه (اصل گزینش) Axiom of Choice



این گروه توسط رامین ترکیان رهبر و آهنگساز (نوازنده گیتار و سازهای زهی) و محمد محسن‌زاده نوازنده پرکاشن و تهیه‌کننده در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد.
در فاصله‌ای کم مامک خادم به عنوان خواننده به آنها پیوست و گروه رسما آغاز به کار کرد.

اعظای اصلی این گروه را رامین ترکیان به عنوان سرپرست،نوازنده گیتار ربع‌پرده و نوازنده دیوان و مامک خادم به عنوان خواننده و نوازنده دف تشکیل می‌دهند.

دیگر اعظای اصلی گروه عبارتند از:روبن هاراتونیان نوازنده دودوک ،زرنا و کلارینت،آندره هاراتونیان نوازنده سازهای کوبه‌ای و دمیتریوس مالیس نوازنده گیتار . این گروه در آثارش از نوازندگان بسیار استفاده می‌کند که از جمله نوازندگان ایرانی می‌توان به همکاری مسعود شعاری نوازنده سه‌تار در آلبوم نیایش، همکاری پژمان حدادی نوازنده تمبک در آلبوم ورای انکار،همکاری سعید فرجپوری نوازنده کمانچه و شهاب فیاض نوازنده نی در آلبوم گشایش اشاره کرد.

آلبوم نیایش از این گروه در سال ۲۰۰۲ میلادی برنده جایزه سالانه NAV در بخش موسیقی ملل شد.

فعالیت گروه اصل گزینش در حال حاضر متوقف شده است و نوازندگان این گروه به فعالیت‌های دیگر مشغول‌اند.رامین ترکیان به همراه همسرش اعظم علی در گروه موسیقی تلفیقی-ایرانی نیاز مشغول به فعالیت می‌باشد. مامک خادم نیز در حال حاظر به طور شخصی به فعالیت می‌پردازند و آلبوم جستجو را همراه با موسیقیدان ایرانی جمشید شریفی منتشر کرده‌است.

نام گروه Axiom of Choice از اصطلاح Axiom of Choice که یکی از مباحث بزرگ در ریاضیات است، به معنای اصل گزینش برگرفته شده می‌باشد.

دلیل انتخاب آن را هم رامین ترکیان اینطور بیان می‌کند:
“در دنیای ریاضی که همه چیز باید با دلیل و منطق توجیه شود، یک چیز نیاز به توجیه ندارد آنهم عناصری است که انتخاب می کنیم. ما هم به این دلیل که از گوشه های موسیقی دستگاهی ایران، به روش خودمان استفاده کردیم این نام را برگزیدیم. با این کار قصد داریم که همه بدانند این انتخاب آگاهانه بوده و حق هر هنرمند.”

سبک این گروه ریشه در موسیقی سنتی ایرانی داشته، اما استفاده از سازهای غربی و شرقی و ترکیب نواهای مختلف کشور‌های دیگر به موسیقی آن‌ها طنینی جهانی بخشیده است.

رامین ترکیان در مورد سبک موسیقی گروه خود می‌گوید:
“موسیقی ما در درجه اول موسیقی ایران‌ است، موسیقی ایرانی مهاجر. این برای ما بسیار اهمیت دارد. چون ما سالهای زیادی است که در خارج از ایران زندگی می کنیم و بی‌اختیار گوشمان به انواع موسیقی عادت کرده است. ما سعی می‌کنیم با استفاده از دستگاه‌های ایرانی ولی خارج از آن چارچوب کار کنیم.”

ذهن بسیار خلاق رامین ترکیان برای ساخت آثار و صدای دلنشین و زیبای مامک خادم کارهای این گروه را کاملا متفاوت کرده است. سبک آلبوم‌های این گروه در زیر مجموعه New Age قرار می‌گیرد.

persian-singers.com








برچسب ها : iranian , middle eastern , persian , world , world fusion ,
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد