دیسکوگرافی

فروش مجموعه آلبوم های موسیقی

دیسکوگرافی

فروش مجموعه آلبوم های موسیقی

دیسکوگرافی Camel



۱ دی‌وی‌دی
قیمت : ۱۵۰۰ تومان


مجموعه آلبوم های گروه پرسابقه  پروگرسیو راک انگلیسی Camel


سبک :


Progressive rock
Symphonic rock
Canterbury scene
Space rock


لیست آلبوم های در این مجموعه :



۱۹۷۶ – Moonmadness
1992_-_Dust_And_Dreams
Camel – [Breathless]
Camel – [Harbour Of Tears]
Camel – [I Can See Your House From Here]
Camel – [Mirage]
Camel – [Never Let Go - Disc One]
Camel – [Never Let Go - Disc Two]
Camel – [Nod & A Wink (+1 Bonus Track)]
Camel – [Nude]
Camel – [Rain Dances]
Camel – [Stationary Traveller]
Camel – [The Single Factor]





هنرمندان مشابه :

Styx
Colosseum II
Jethro Tull
Wishbone Ash
Traffic
Pendragon
Brian Eno
Focus
Asia
Jon Anderson
Alan Parsons
The Strawbs
Robert Fripp
Emerson, Lake & Palmer
Ambrosia
National Health
Gentle Giant
Renaissance
Kayak
Caravan
Marillion

تحت تاثیر موسیقیدان یا گروه های :

The Wilde Flowers
Family
The Pretty Things
John Coltrane
The Move
The Beatles
Genesis
The Moody Blues
Pink Floyd
Roxy Music
King Crimson

پیروان و دنباله رو ها :

Marillion
Eloy
Finch
Grobschnitt
Freudiana
Steve Cochrane
Cairo
Opeth
Ain Soph
Calliope
Pochakaite Malko



مقاله های مرتبط :



کمل



کَمِل (به انگلیسی: Camel) یک گروه پروگرسیو راک انگلیسی است که در سال ۱۹۷۲ بنیان گذارده شد.

در آگوست سال ۱۹۷۲ گروه، قراردادی را با کمپانی ام سی ای رکوردز برای ضبط اولین آلبومش امضا کرد. آلبوم که نام کمل را بر خود داشت ۶ ماه بعد روانهٔ بازار شد اما با شکست روبرو شد. آنها آلبوم دوم‌شان را با نام Mirage در سال ۱۹۷۴ و با لیبل دریم رکوردز منتشر کردند. Mirage در انگلستان موفقیتی کسب نکرد ولی در آمریکا با استقبال قابل قبولی روبرو شد. در نهایت آلبوم سوم گروه با نام Music Inspired by The Snow Goose ‎(۱۹۷۵)‎ بود که نام کمل را در جدول‌های فروش آن سال‌ها مطرح کرد. گروه در اکتبر همان سال، همراه با ارکستر سمفونیک لندن، قطعات آلبوم را در رویال آلبرت هال لندن اجرا کردند.

اعضا

پایه گذاران نخستین
اندرو لاتیمر: آواز، گیتار و فلوت (۱۹۷۱ تاکنون)
داگ فرگوسن: گیتار بیس (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۷)
پیتر باردنز: کیبورد (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۸)
اندی وارد: درامز و پرکاشن (۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴)

کنونی
کالین باس: گیتار بیس (۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ – ۱۹۸۴ تاکنون)
دنیس کلمنت: درامز و پرکاشن (۲۰۰۰ تاکنون)

ویکی پدیا


گروه کمل (I)


پنجشنبه ۶ دی ۱۳۸۶ ، سحر شهاب
گروه کمل (Camel)،از جمله گروههای بسیار خوب موسیقی راک پیشرو یا progressive rock بریتانیاست که علی رغم هواداران و پیروان فراوان نتوانست به شهرت و محبوبیت هم دوره های خود از جمله آلن پارسونز پراجکت (the Alan Parsons Project) دست یابد. گروه کمل در طی دوران فعالیت خود دچار تغییرات متعددی شدند اما در تمام این تغییرات، اندرو لاتیمر (Andrew Latimer) همچنان رهبر گروه باقی ماند.

کمل که در سال ۱۹۷۲ در شهر ساری (Surrey) تشکیل شد، در ابتدا شامل لاتیمر (نوازنده گیتار، فلوت و خواننده)، داگ فرگوسن (بیس) و نوازنده کیبورد پیتر باردنز (Peter Bardens) بود.

در پایان سال ۱۹۷۳، گروه قراردادی با کمپانی MCA امضا کرده و اولین آلبوم خود به نام کمل را منتشر کردند. در سال ۱۹۷۴، کمپانی ضبط صفحه خود را به زیر مجموعه دکا (Decca) به نام گاما (Gama) تغییر دادند و آلبوم میراژ (Mirage) را منتشر کردند.

نخستین محصول موفق آنها که توانست از سد رقبا عبور کند، Snow Goose نام داشت و به فهرست ۳۰ اثر برتر سال ۷۵ بریتانیا وارد شد. هرچند آلبوم بعدی آنان به نام Moonmadness موجب کاهش شنوندگان بریتانیایی شد، اما در آمریکا موفقیت بیشتری کسب کرده و به رتبه ۱۱۸ دست یافت که تا آن زمان بالاترین رتبه آنها در آمریکا محسوب میشد.

پس از انتشار این آلبوم، فرگوسن گروه را ترک کرد و ریچارد سینکلر Richard Sinclair – از گروه Caravan- جانشین وی شد. در همین زمان آنها یک نوازنده ساکسوفون به نام مل کالینز (Mel Collins) را نیز به جمع خود وارد کردند.

لاتیمر و باردنز در طی ضبط آلبوم سال ۷۷ خود به نام Rain Dances اختلاف پیدا کردند و تنشهای این دوران در طی ضبط آلبوم Breathless به اوج خود رسید. پس از تکمیل این آلبوم باردنز گروه را ترک کرد و گروه کمل قبل از آغاز کاری جدید، دو نوازنده کیبورد به نامهای کیت واتکینز (Kit Watkins) و جیم شلهاس (Jim Schelhaas) جانشین باردنز شده و کالین باس جانشین سینکلر شد.

در زمانی که کمل آلبوم سال ۷۹ خود به نام I Can See Your House From Here را روانه بازار کرد،موسیقی راک اند رول با ورود سبک پانک راک دچار تغییر شده بود و در نتیجه پوشش خبری گروههای راک پیشرو و به طبع آن فروش آثار ایشان، رو به کاهش نهاد. گروه کمل نیز از پیامدهای این تغییر ذائقه عمومی بی نصیب نماند و این آلبوم نسبت به تمام آثار آنها از ابتدا تا این زمان، از توجه بسیار اندکی برخوردار شد.

لاتیمر به نوشتن آلبومهای مفهومی پرداخت که Nude در سال ۱۹۸۱، اولین آنها بود. در سال ۱۹۸۲ اندی وارد نوازنده درامز پس از آسیب شدید دست، مجبور به ترک گروه شد.

آلبوم این سال آنها به نام The Single Factor اثری شسته و رفته بود و به نظر میرسید از آلبومهای قبلی کمل مخاطبین بیشتری داشته باشد، اما این اثر در چارتها موفق نبود.آلبوم مفهومی بعدی کمل Stationary Traveler نام داشت.


گروه کمل (II)


چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ ، سحر شهاب
پس از انتشار آلبوم زنده ای به نام Pressure Points در سال ۱۹۸۴، کمل وارد یک دوره طولانی خواب زمستانی شد که تا اوایل دهه ۹۰ ادامه یافت، به صوص که در سال ۸۵، کمپانی دکا آنها را از فهرست خود حذف کرده بود. لاتیمر نیز به خاطر اختلاف اساسی قانونی با مدیر برنامه سابق گروه، موفق به یافتن کمپانی جدیدی برای ضبط نشده بود. این دعوی قانونی بالاخره در اواخر دهه ۸۰ به نفع گروه پایان یافت، اما گروه در طی این مدت هیچ اثر تازه ای تولید نکردند.

در نهایت، در سال ۱۹۸۸، لاتیمر خانه خود در انگلستان را فروخت و به کالیفرنیا رفت و در آنجا کمپانی مستقل خود به نام کمل پروداکشنز را تاسیس کرد. در زمانی که کمل آلبوم بعدی خود را در اوایل دهه ۹۰ ضبط میکرد، گروه بنا به دلایل و اهداف متعدد تنها از اندرو لاتیمر و عده ای از نوازندگان فصلی تشکیل شده بود.

آلبوم Dust and Dreams 1991 اولین محصول کمل پروداکشنز بود. در سال ۹۳، مجموعه دو CD از آثار قبلی کمل به نام Echoes توسط کمپانی پولی گرام منتشر شد و Harbor of Tears نیز در سال ۹۶ به بازار آمد.

در سال ۱۹۹۷، کمل توری در ساحل شرقی آمریکا، ژاپن و اروپا برگزار کرد که حاصل آن به صورت یک مجموعه CD و DVD به نام Coming of Age در آمد. در سال ۹۹، لاتیمر، باس و نوازنده مهمان تون شرپنزیل ( Ton Scherpenzeel) آلبوم Rajaz را ضبط کردند.

این اثر که در حال و هوای گذشته های دور قرار دارد، یک موسیقی خودانگیخته و الهام گرفته از ریتم قدمهای شترها در بیابان است که مسافران خسته را به مقصد میرساند. لاتیمر چنین برداشت میکرد که ریتم قدمهای شترها میتواند در رسیدن به هدف و مقصود، به مردم کمک کند و در حقیقت چنین نیز شد و این آلبوم توانست گروه کمل را به ریشه های راک پیشرو و دوران اوج ود بازگرداند.

سال ۲۰۰۰
قبل از آغاز تور ۲۰۰۰، استوارت با دریافت پیشنهاد مدیریت یک فروشگاه انواع درامز و سازهای کوبه ای، گروه را ترک کرد و نوازنده فرانسوی کانادایی درامز به نام دنیس کلمنت Denis Clement جانشین او شد. تور ۲۰۰۰ با حضور گای لوبلان Guy LeBlanc نوازنده کیبورد، تقویت شد. سپس لاتیمر، باس، لوبلان و کلمنت برای اجرای تور ۲۰۰۱ آمریکای جنوبی آماده شدند.

آلبوم پخته و تاثیرگذار A Nod and a Wink که مزین به فلوت لاتیمر نیز بود در سال ۲۰۰۲ منتشر و به خاطره پیتر باردنز که در ژانویه همان سال در گذشته بود تقدیم شد. در سالها۲۰۰۳، گروه کمل پس اجرای تورهایی که تا حدی با مشکلات نیز همراه بود اعلام کرد که تور ۲۰۰۳، تور خداحافظی آنان خواهد بود. گاب لوبلان به دلیل بیماری همسرش کمی قبل از آغاز تور کنار رفت و تام بریسلین Tom Brislin در آمریکا و تون شرپنزیل در اروپا جانشین وی شدند. بخش آمریکایی تور با اجرا در معتبرترین جشنواره راک پیشرو NEARfest، با شکوه تمام آغاز شد.

پس از آن لاتیمر به اجرای نسخه های unplugged (آکوستیک) آثار قدیمی کمل پرداخت که این کار در میانه راه رها شد. در سال ۲۰۰۶، لاتیمر دعوت به تمرین برای حضور در بخش آواز و گیتار در تور راجر واترز را پذیرفت که در نهایت این جایگاه به دیو کیلمینستر Dave Kilminster رسید. در اکتبر ۲۰۰۶ لاتیمر به قصد ضبط و پخش آلبومهای آتی کمل و تکمیل پروژه ای که در سال ۲۰۰۳ با اندی وارد و دوگ فرگوسن آغاز کرده بود، به انگلستان بازگشت.

در ماه مه ۲۰۰۷، سوزان هوور Susan Hoover از طریق وب سایت کمل پروداکشنز اعلام کرد که بیماری اندرو لاتیمر که از سال ۱۹۹۲ دچار یک بیماری خونی درمان ناپذیر به نام Polycythaemia vera بوده است، اکنون به مرحله حادتری رسیده است.بدن او نسبت به درمانهای دارویی واکنش مثبتی نشان داده اما از ضعف شدید رنج میبرد. این بیماری بخشی از دلیل کاهش برنامه های کمل بوده است.

سوزان هوور از همین طریق اعلام کرده است که یک آلبوم استودیویی جدید در راه است و گروه در حال بررسی امکانات برگزاری تورهایی کوتاه هستند.

www.Allmusics.com
www.Wikipedia.org

گفتگوی هارمونیک


درباره گروه camel



کملداستانی دراز دارد. این گروه ایرلندی الاصل که آن را در زمره راک پیشرو وحتی گاه بهترین در این دسته قرار میدهند، با سه نوازنده ی بلوز به نامهای اندرو لاتیمر(خواننده/گیتاریست) داگ فرگوسن (نوازنده ی گیتار بیس) و اندی وارد (درامر) به همراه چهره شناخته شده بلوز در انگلستان پیتر بارد نزدر ۱۹۷۲ شکل گرفت. هیچ یک از اعضا به یاد ندارند چه زمان و به چه علت چنین نامی را برای گروه خود برگزیدند.

آنها نوایی که گروه caravanدر روزهای اوج خود داشت با اولین آلبوم خود با نام camel گسترش دادند. گروه با آلبومهای (غاز برفی) ۱۹۷۵ و (سراب) ۱۹۷۴ گام به مسیری پیشرفته تر گذاشت. غازبرفی با موسیقی بدون کلام که بر مبنای رمانی با همین نام از نویسنده آمریکایی پاول گالیکو بود با تاثیرگذاری فوق العاده اش camelرا به اوج رسانید.

این آلبوم رکوردشکن تجاری camel بود و جایزه Brightest Hope را در صحنه ی پاپ / راک انگلستان به ارمغان آورد.

پس از آلبوم بعدی (ماه زدگی) ۱۹۷۶ که از همان شیوه پیروی میکرد، گروه اولین تغییرات را در اعضا تجربه کرد. مل کالینز(نوازنده ی ساکسیفون / فلوت) وارد شد و فرگوسن بیرون رفت. متا سفانه با اینکه ترکیب اعضا در آن زمان شاید در مدت فعالیت گروه بهترین بود اما آلبومهایی که در ان زمان ضبط شدند چنانکه انتظار می رفت خوب نبودند. (رقص های باران) ۱۹۷۷ و (مشتاق) ۱۹۷۸ حاصل این دوران بودند. به ویزه آلبوم مشتاق به دلیل ساختار دیسکو وارش بر این تنزل دامن زد.

در سپتامر ۱۹۷۸ باردنز گروه را ترک کرد و دو کیبورد یست پیشین caravan به نامها ی دیوید سینکلر و یان شل هاس جایگزین وی گردیدند. سر انجام قطعه بسیار با شکوه (یخ) از آلبوم (خانه ات را از اینجا میبینم) ۱۹۷۹ به کنسرتی زیبا با استقبالی چشم گیر تبدیل شد….

روند یاد شده در بالا ادامه داشت تا آغاز دوره یک آلبوم با مفهوم یکدست به نام (عریان) ۱۹۸۰ که تا آن موقع کمترین جنبه تجاری وپیچیدگی را داشت، آلبوم بسیار موزون که موفقیت آغازین گروه را یادآور می شد. از اینجا بود که دوره ای جدید و سودمند با همکاری سوزان هوور شاعر جدید گروه آغاز گردید. سوزان یک بار در ۱۹۷۶ برای برنامه ی رادیویی خود گفتگویی با اندرو لاتیمر صورت داد و بدین ترتیب با camel آشنا شد و به ان پیوست. وی در اواسط دهه ۸۰ با آندرو لاتیمر ازدواج کرد. سوزان مدیریت camelرا بر عهده گرفت.

تا آخر دهه ۸۰ (عریان) تنها آلبومی بود که با ترکیبی ثابت از سوی camel ارائه شد.

(عامل انفرادی) ۱۹۸۲ از سوی افرادی که هیچیک (جز اندرو وسوزان) تمام وقت کار نمی کردند ارائه شد. (اندی وارد) ناچار بود برای قطع مچ دست خود در بیمارستان بستری شود(به دلیل آثار الکل وی دیگر نتوانست به گروه باز گردد).

لاتیمر بار دیگر زیر فشار قرار گرفت که آلبومی دارای قطعات تجاری ارائه داده است که منظور(عامل انفرادی ) بود و میتوان این آلبوم را ساده ترین کار camelدانست. نیرو و استعداد camelواقعا در جذب مخاطب از راه کارهای پاپ نیست. خوشبختانه قطعه های سسکواچ، خواست دل از زیر سوال رفتن حیثیتcamel جلوگیری کرد .

با وجود ناکامی عامل انفرادی کنسرتی که به مناسبت دومین دهه تشکیلcamel با نام (camel در راه) ۱۹۸۲ اجرا شد به خاطر کیفیت بالای خود آینده camelرا محفوظ ساخت.

آلبوم بعدی (مسافر بی حرکت) ۱۹۸۴ دومین آلبوم با مفهوم یکدست، که از دو بخش شدن شهر برلین الهام گرفته بود، بار دیگر camel را به اوج رسانید.

شعرها با همکاری سوزان لطافت دیگری یافته بود. و سبک موسیقی، گرچه چندان تغییری نسبت به سایر گروه تا ان زمان نکرده بود، اما چیزی بسیار نافذ در آن بود که باعث شد (مسافر بی حرکت) تبدیل به بزرگترین موفقیت هنری و تجاری گروه تا آن زمان شود. افرادی دیگر چون (تان شر پنزیل) و (پاول برگس) در ضبط این آلبوم حضور داشتند و تا اوایل دهه ۹۰ به لاتیمر وفادار ماندند….

بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ کمتر چیزی از camelشنیده می شد. به طور جدی شایع شده بود کهcamel منحل شده است و لاتیمر دیگر فعالیت نخواهد کرد. بعد ها مشخص شد که لاتیمر پس از ناکام ماندن گفتگوهایی که با تهیه کنندگان انگلیسی کرده بود، به کالیفرنیا مهاجرت کرده است تا به فعالیت مستقل بپردازد. در این مدت وی مشغول کار بر روی سومین آلبوم مفهومی خود نیز بود. (غبار و رویا) که بر اساس کتاب خوشه های خشم اثر (جان اشتین بک) نگاشته شده است، آلبوم است بسیار موزون، آرام و تاثیر گذار که کمتر شباهتی به آلبوم های camelدر سالهای آغازین دارد.

این اثر بر جسته که آغاز واکنش اندرو و سوزان لاتیمر به خاطر دوری از زادگاهشان بود، با گشودن فصلی نو در سبک کاری camel بیش از پیش این گروه را در اذهان صاحب نظران مطرح کرد. حین ضبط آلبوم به خاطر کناره گیری کردن (شرپزیل) لاتیمر ناگزیر شد برای اجرای مطلوب تر جهت ضبط قسمت های کیبورد به هلند سفر کند. (کالین بیس) و (برگس) هر دو در غبار و رویا با لاتیمر همکاری کردند. برای ضبط ، camel اندرو و سوزان بار دیگر با مشکل توافق با شرکت های تولیدی مواجه شدند. ودرنهایت تصمیم گرفتند این مانع را برای همیشه از سر راهشان بر دارند .آنان شرکتی به نام Camel Productions را بنا گذاردند و (غبار و رویا ) نخستین محصول آن بود. البته C.P تنها برای انتشار آثار camelبنا شد.

پس از غبار و رویا، لاتیمر کنسرتی جهانی را به همراه (کالین بیس) و برگس به اجرا گذارد. (میکی سیموندز) کیبوردیست گروه Fish و(مایک الد فید) نیز به آنها پیوست. استقبال شنوندگان بسیار گرم بود و مجموعه ای فوق العاده عالی با نام (هرگز کنار مکش) از سوی C.Pدر ۱۹۹۳ انتشار یافت.

(بندر گاه اشک) چهارمین اثر camel با موضوع خاص قله اوج این گروه بود. متن دلنشین سوزان و موسقی فوق العاده اندرو لاتیمر دوری از (نسیم ایرلندی) را به شیوه ای عالی در جان شنونده توصیف می کند. موسیقی از داستان هایی درباره بندری در ایرلند به نام cobh الهام گرفته که به بندر گاه اشک مشهور است. زیرا آخرین چشم انداز مهاجران ایرلندی از سرزمین مادریشان هنگام سفر به(دنیای نو) به شمار می آمدهاست. این البوم در ژانویه ۱۹۹۶ منتشر شد.

در بهار۱۹۹۷ بار دیگر camel به اجرای کنسرت هایی در کالیفرنیا و اروپای شمالی پرداخت. گروهی که لاتیمر را در این اجرا همراهی میکردند: دیوید استوارت(درامر), فس پترسون (کیبوردیست) , کالین بیس , میکی سیموند.

قرار بود آخرین کنسرت camel باشد ولی اجرای زنده (بلوغ) در سال ۹۸ این قرار را منتفی کرد. منتخبی از آلبومهای پیشین camel به همراه کل آلبوم بندرگاه اشک و قسمت هایی از آلبوم غبار و رویا در این کنسرت به اجرا گذارده شدند.

در هفتم اکتبر ۱۹۹۹ , camel , با انتشار آلبومی به نام (رجز) موقعیت خود را در عرصه موسقی بیش از پیش مستحکم کرد. اندرو لاتیمر آهنگساز, تنها خواننده و نوازنده گیتار, فلوت , کیبورد و پرکاشن این بار با ترکیب فضاهای محلی عربی , و با الهام از اصواتی که هنگام حرکت کاروان شتر در صحرا ایجاد میشود. بار دیگر اثری متفاوت ارائه داد.

تم شرقی و کاملا سنجیده (رجز) این آلبوم را تبدیل به اثری بسیار دلنشین کرده است. کالین بیس، تان شرپنزل، دیویداستوارت و بری فیلیپس (نوازنده ویلون سل) دیگر نوازندگان این آلبوم هستند.


tadaee.blogfa.com





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد